En rest av Adolfito 19. juni 2026
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: gatekunst, meieriet
add a comment
Gatekunstneren Mr. Adolfito har malt hundrevis (kanskje tusenvis?) av disse slåsskjempene rundt omkring i landet. I prosjektet på Meieriet i 2020, var verkene hans de mest tallrike. Da den siste bygningen på området ble revet, i oktober 2025, fikk vi et glimt av det siste hodet der.


Hver gang jeg passerer bybanestoppet på Kronstad, minner en liten paste-up meg på prosjektet hans.
Støper såle 30. mai 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: meieriet, nybygg
add a comment
Grunnlag for første byggetrinn på meieriområdet legges.




Bildene er tatt 19. – 27. mai.
Steinhauger 13. april 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: meieriet
add a comment
Haugene med stein på meieritomten er høyere enn noen gang.
Sorteringsmaskineriet har arbeidet i ukevis.
Riving pågår 9. april 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren, Wergeland.Tags: meieriet, Minde Allé, riving
add a comment
Rivingen går fremover, innvendig i det tidligere Tine-bygget i Minde Allé. Her skal det inn kontorer.
Energibrønner 23. mars 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: meieriet, OBOS
add a comment
Deler av meieritomten er planert og det pågår brønnboring.
Lang kranarm 7. mars 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: kran, meieriet, Minde Allé, OBOS
add a comment
Med rekkevidde inn i hagene til naboene på andre siden av Minde Allé.
Knusing og sortering 3. mars 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: meieriet, OBOS
add a comment
Graving, sprenging, steinknusing og sortering på meieritomten.
Det øverste bildet ble tatt 1. mars, de øvrige i slutten av februar.
En video tatt opp tidligere i februar:
Sprenging og graving 9. februar 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: meieriet, OBOS, utsikt
add a comment
Grunnarbeider på meieritomten.
Dato på bildene.
Brakker og kran 30. januar 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: kran, meieriet, OBOS
add a comment
Rivningsmassene er på det nærmeste kjørt bort, mens arbeidsbrakker og byggekran er ankommet meieritomten.
Lite nybygg 19. januar 2026
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: meieriet, OBOS
add a comment
OBOS har satt opp sitt første bygg på meieritomten. Lite, men større enn det som sto her for et par år siden.
Modulene kom på plass for noen dager siden.
