jump to navigation

En rest av Adolfito 19. juni 2026

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: ,
add a comment

Gatekunstneren Mr. Adolfito har malt hundrevis (kanskje tusenvis?) av disse slåsskjempene rundt omkring i landet. I prosjektet på Meieriet i 2020, var verkene hans de mest tallrike. Da den siste bygningen på området ble revet, i oktober 2025, fikk vi et glimt av det siste hodet der.

Hver gang jeg passerer bybanestoppet på Kronstad, minner en liten paste-up meg på prosjektet hans.

Støper såle 30. mai 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: ,
add a comment

Grunnlag for første byggetrinn på meieriområdet legges.

Bildene er tatt 19. – 27. mai.

Steinhauger 13. april 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags:
add a comment

Haugene med stein på meieritomten er høyere enn noen gang.

Sorteringsmaskineriet har arbeidet i ukevis.

Riving pågår 9. april 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren, Wergeland.
Tags: , ,
add a comment

Rivingen går fremover, innvendig i det tidligere Tine-bygget i Minde Allé. Her skal det inn kontorer.

Energibrønner 23. mars 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: ,
add a comment

Deler av meieritomten er planert og det pågår brønnboring.

Lang kranarm 7. mars 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: , , ,
add a comment

Med rekkevidde inn i hagene til naboene på andre siden av Minde Allé.

Knusing og sortering 3. mars 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: ,
add a comment

Graving, sprenging, steinknusing og sortering på meieritomten.

Det øverste bildet ble tatt 1. mars, de øvrige i slutten av februar.

En video tatt opp tidligere i februar:

Sprenging og graving 9. februar 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: , ,
add a comment

Grunnarbeider på meieritomten.

Dato på bildene.

Brakker og kran 30. januar 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: , ,
add a comment

 

Rivningsmassene er på det nærmeste kjørt bort, mens arbeidsbrakker og byggekran er ankommet meieritomten.

Lite nybygg 19. januar 2026

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: ,
add a comment

OBOS har satt opp sitt første bygg på meieritomten. Lite, men større enn det som sto her for et par år siden.

Modulene kom på plass for noen dager siden.