jump to navigation

En rest av Adolfito 19. juni 2026

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: ,
add a comment

Gatekunstneren Mr. Adolfito har malt hundrevis (kanskje tusenvis?) av disse slåsskjempene rundt omkring i landet. I prosjektet på Meieriet i 2020, var verkene hans de mest tallrike. Da den siste bygningen på området ble revet, i oktober 2025, fikk vi et glimt av det siste hodet der.

Hver gang jeg passerer bybanestoppet på Kronstad, minner en liten paste-up meg på prosjektet hans.

Knust betong 16. november 2025

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: , , ,
add a comment

En grå kjegle vokser stadig på tomten til OBOS ved meieriet.

Den siste (?) piecen til Mr. Adolfito på området står snart for fall.

Uten rot 20. september 2025

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: ,
add a comment

Bønnestengelen til Ståle Gerhardsen kom opp i Kronstadparken på forsommeren.

Nå er røttene gravd bort, men den ser ut til å klare seg. Første bilde er tatt 18. juni, de to siste i går 19. september.

Oppslag 20. oktober 2024

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: ,
add a comment

IMG_9251_920

I Bjørnsonsgate.

Love love love 13. juli 2024

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: ,
add a comment

Undergangen ned mot Danmarksplass er delvis redekorert siden sist.

Malekonkurranse 18. april 2024

Posted by alfedgar in Mindemyren.
Tags: , ,
add a comment

De som maler over graffitien på Mindemyren har en viss kunstnerisk frihet.

Samtidig har de definisjonsmakt i forhold til hvilke uttrykk som er lovlige.

Nedsnødd 20. januar 2024

Posted by alfedgar in Kronstad, Mindemyren.
Tags: ,
add a comment

Lenge siden jeg har sett så mye innesnødde biler i strøket. Gatekunsten er også snødd ned.

Og det er ingen som parkerer ved kanalen, for der er det ikke mulig å kjøre inn.

Portretter 24. oktober 2023

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags:
add a comment

Bilder av mennesker og liknende på Kronstad.

Hakket opp 10. oktober 2023

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: , ,
add a comment

Undergangen i Fjøsangerveien nord for Kronstadparken har behov for vedlikehold. Flisene på underlaget løsner og vinterstid kan det bli glatt når vann trenger opp fra grunnen.

Nå er utbedring på gang og den første av de fem nedgangene er hakket opp.

Ambrosia er tilbake 9. oktober 2023

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , ,
add a comment

Med litt andre farger og design enn før hun ble utsatt for hærverk i sommer.

Men med samme glimt i øyet.