jump to navigation

Novemberkveld og Bybanen 27. november 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags:
add a comment

Bybanen forlater Wergeland stasjon.

Bybanen passerer hullet 10. oktober 2010

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: ,
add a comment

Noen har klippet «gresset» 22. september 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: ,
add a comment

For kort tid siden så det slik ut.

Og Bybanen kjører og kjører.

Svartor, Alnus glutinosa 26. august 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , ,
1 comment so far

Langs bybanestasjonen på Wergeland er det plantet svartor. Dette blir en slags forlengelse av alléen i Inndalsveien som består av svensk asal. Den gamle asal-alléen ble hugget før bybaneutbyggingen og er delvis erstattet av nye trær.

Gammelt og nytt 21. august 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , ,
add a comment

Bybanen passerer den over 75 år gamle sporveiskiosken og kjører inn på Wergeland stasjon.

Nesten borte 26. juni 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , , ,
add a comment

Det meste av Storetveitveien 4 er nå borte.

Bybanedagen 22. juni 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags:
add a comment

Etter lang anleggsperiode åpnet Bybanen i dag for vanlige passasjerer.

Her er det vogn 205 og 206 som møtes på Wergeland.

Testkjøring og riving 18. juni 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , , ,
2 comments

Lystavlen viser at testkjøringen starter kl 05:00. I Bakgrunnen rives Storetveitveien 4.

Ser ikke helt trygt ut på det taket, synes jeg.

Ferdig plass 18. juni 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags:
add a comment

Den steinsatte «plassen» over bybaneinngangen er nå ferdig. Tidligere bilde HER.

Førerskole 12. mai 2010

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: ,
add a comment

Bybanen holder på med opplæring av vognførere. Her er vogn 201 på Wergeland på vei mot byen.

Samtidig ser vi at Bendixensvei 63 er nesten jevnet med jorden.