Bendixensvei 63 — igjen 1. mai 2010
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, riving, trehus
add a comment
Huset på denne adressen har vært synlig på mange av bildene fra Wergeland, og jeg har nevnt det blant annet HER.
Byantikvaren nevner huset i sin rapport fra området i 2008, og skriver blant annet: «Denne bygningen har meget høy antikvarisk og arkitektonisk verdi.»
Bildet over er tatt 30. april.
Nederste bilde er tatt i dag, 1. mai.
Fanahallen og omegn 1. mai 2010
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Fanahallen
2 comments
Fanahallen, som tidligere rommet Fana kino, inneholder i dag hindutempel og Fana sparebank.
Her er et overblikk over området sett fra parkeringsplassen ved REMA 1000. Villaen til høyre er omtalt som verneverdig i rapport fra byantikvaren, men som vi ser er rivingen i gang.
(Husk å klikke på bildene for større versjoner.)
Det gule hjørnehuset er Storetveitveien nr. 1, det røde nr. 3. Fanahallen til venstre.
Utsikt andre veien.
Testkjøring 26. april 2010
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, regn
add a comment
I dag fikk jeg tatt bilde av bybanen under testkjøring på Wergeland. Vogn 201 stoppet noen minutter på stasjonen i regnværet.
Mens vognen sto der fikk jeg også et lite blikk inn i interiøret.
Det lages en plass 25. april 2010
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen
1 comment so far
Oppå dekket over inngangen til Fageråstunnellen legges det ut solide granittblokker.
I bakgrunnen tas innmaten ut av Bendixensvei 63.
Snøfall på Wergeland 19. desember 2009
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Inndalsveien
add a comment
Bybanesporene ved inngangen til Fageråstunnelen på Wergeland.
Wergeland stasjon 28. november 2009
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen
add a comment
Stasjonen på Wergeland begynner å ta form.
Nymarkbussen 8. november 2009
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Inndalsveien
add a comment
Kronstad ved Inndalsveien. Linje 1, Nymark, er en midlertidig bussrute som går fra Sentrum til høyskoletomten og retur. Når Inndalsveien åpner igjen vil den snu på Wergeland, men trolig bare til Bybanen åpner.
Her ser vi at alléen er blitt gjenplantet på begge sider av veien.
Et fremtidig torg? 17. oktober 2009
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen
add a comment
Utenfor REMA 1000 skal det kanskje en gang bli et «byrom».
Rødt dekke 13. september 2009
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Inndalsveien, sporveiskiosken
add a comment
Noen karer fra Hummervoll Industribelegg legger ut rødt dekke der biltrafikken skal krysse bybanen.
Vi befinner oss like ved den gamle trikkesløyfen på Minde. Til venstre skimtes litt av sporveiskiosken fra 1930-tallet.
Boksalg og veiarbeid 6. juni 2009
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Storetveitveien, veiarbeid
add a comment
Nydelig lørdag formiddag i Storetveitveien. Anleggsmaskinene har pause, og bruktbøker lufter seg i solskinnet.
Bruktbokhandelen ligger i nr. 3 mellom frisøren i samme bygg og pizzeriaen i Storetveitveien 1.
















