Vinterens salt 11. mai 2012
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, salt
add a comment
Det tok ikke lang tid før veisaltingen tok murpussen ved bybanestoppet på Wergeland.
Kameleon 25. mars 2012
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Høgskulen, Inndalsveien
add a comment
HiBs nybygg som i gråværet har fremstått nokså grått med sine nye fasadeplater, er blitt blått!
Fanahallen igjen 14. mars 2012
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Fanahallen, Minde Allé, riving
add a comment
«Fanahallen» ligger stadig på topp blant søkeord som får treff på denne bloggen. På grunn av dette havnet innlegget jeg la ut 1. mai 2010, «Fanahallen og omegn» blant de fem mest leste innleggene både i 2010 og i 2011.

Siden den gang har den delen av Fanahallen som rommer hindutempelet fått nytt tak, skifertaket er byttet ut med takplater. Og Bybanen er satt i drift.
På hjørnet av Fana Sparebank, mot Minde Allé, er et par fasadefliser falt av og noen har satt et merke i asfalten. Merkingen har nok å gjøre med rivingen av Minde Allé 1 som trolig er nært forestående. Her skal det oppføres et leilighetskompleks i syv etasjer.


Til slutt tar vi en kikk inn i bakgården. Her ser vi Fanahallen fra baksiden.
Det sydvestlige hjørnet 5. mars 2012
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Høgskulen
add a comment
Det sydvestlige hjørnet av nybygget på høyskolen får store vinduer ut mot Inndalsveien i 1. etasje.
Hjørnet sett utenfra 3. mars.
Utsikt mot Leaparken og høyskolen 8. januar 2012
Posted by alfedgar in Kronstad, Mindemyren.Tags: Bybanen, Høgskulen, Leaparken, utsikt
add a comment
Gikk opp mot Løvstakken i dag for å ta noen oversiktsbilder av Mindemyren. Da kom tåka.
Men noen bilder fikk jeg tatt. Her er Leaparken i lav vintersol.

Litt nærmere. Bybanen passerer på vei mot sentrum. (Klikk på bildene for større versjoner).
Solheimsvannet og Bybanen 9. oktober 2011
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Inndalsveien, Solheimsvannet, utsikt
2 comments
Bybanen passerer i Inndalsveien, ikke langt fra Solheimsvannet. Her er den på vei mot sentrum og Byparken.
Vått 27. august 2011
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, regn
add a comment
Vi liker oss i Bergen når det er vått for da kan vi speile oss i vanndammene.
Her er det bybanevogn 205 og 206 som speiler seg på Wergeland.
Bybanen sett i fugleperspektiv 25. juni 2011
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Inndalsveien, jernbane, Solheimsvannet, utsikt
1 comment so far
Bybanen passerer høyskoletomten på sin veg mot Byparken.

På vei sørover i krysset Inndalsveien / Svaneviksveien.

Her passerer banen dreieskiven som tidligere ble brukt til å sende lokomotiver inn på riktig spor på verkstedområdet.
209 møter 212 9. juni 2011
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen
add a comment
Bybanevogn 209 møter 212 på Wergeland en gang i blant.
Og skyggen min møter 209.
Bybanen snur på Wergeland 31. mars 2011
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, trikkesløyfen
add a comment
Denne uken har Bybanen bare gått mellom sentrum til Wergeland mens kjøreledningen repareres i Fageråstunnelen. På Wergeland bruker passasjerene «buss for bane» på strekningen videre sørover.
Bussen bruker i denne perioden den gamle trikkesløyfen til å snu på ferden tilbake mot Nesttun.






















