Sørpeføre 8. desember 2013
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen
add a comment
Inndalsveien og Wergeland i dag.
Rødt ble svart 3. august 2013
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Inndalsveien, Storetveitveien, trikkesløyfen
add a comment
Som nevnt i april var asfaltdekket på overgangen ved Trikkesløyfen temmelig nedslitt. Nå er det skiftet ut.
Gjennomkjøring fra Storetveitveien til Inndalsveien var stengt noen dager mens arbeidet pågikk.
På taket 1. juli 2013
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Minde Allé, nybygg
add a comment
Takkonstruksjon for toppleilighet kommer på plass på nybygget, Minde Allé.
Viser fasaden 14. juni 2013
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Kronstadparken, næringsbygg, nybygg
add a comment
For ett år siden var det mange kraner i sving her. Nå begynner OBOS-bygget i Kronstadparken å vise farge og kontorbygget til Bara er vel delvis innflyttingsklart.
På sydsiden er det ryddet mye plass for kommende bygg.
Slitasje 13. april 2013
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: biler, Bybanen, trikkesløyfen
add a comment
Der kjøretøy krysser bybanelinjen på Wergeland er det skader på asfalten og det røde dekket.

Det klaprer når bilene passerer sporet her.
Bilder fra leggingen av det røde dekket i 2009: Rødt dekke/
Gnisten 14. mars 2013
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen
add a comment
Hver gang Bybanen forlater Wergeland på vei sørover kommer det en gnist fra en skjøt på kjøreledningen. Det ser ut som et ganske stort blink i mørket men når jeg tar bilde blir det knapt synlig. Trodde det skulle bli mer spektakulært.
Her er et par bilder med og uten gnist. Må kanskje ta bilde når det er mørkere. Eller på kortere eksponeringstid.
Ny or plantet 14. oktober 2012
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, trær
add a comment
Ved bybanestoppet på Wergeland er nå de seks oretrærne som var døde/ødelagt nå blitt erstattet.

De nye trærne har «kongler» men er uten bladverk. Forhåpentlig får alle ti trærne stå i fred og blir fine og grønne til våren.
OBOS og BARA 6. september 2012
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Kronstadparken, nybygg
add a comment
OBOS bygger leiligheter og BARA næringsbygg i Kronstadparken. BARA sitt bygg ser nå ut til å ha nådd sin endelige høyde. Til venstre på dette bildet:
OBOS har ennå et par etasjer igjen. Her er bygget sett fra Bjørnsonsgate. På denne siden skal bygget ha seks etasjer over bakken, tror jeg.

Fire av ti mulige 27. mai 2012
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, trær
add a comment
Langs bybanestoppet på Wergeland og opp til parkeringsplassen ved REMA ble det plantet en allé av oretrær, (Svartor, Alnus glutinosa) i 2010.
En fremtidig bybanetrase? 21. mai 2012
Posted by alfedgar in Kronstad, Mindemyren.Tags: Bybanen, jernbane
add a comment
En gang i fremtiden vil kanskje Bybanen krysse seg selv her. Det blir vel byggetrinn fem eller noe slikt.
Etter planen skal banen da gå fra sentrum via Haukeland sykehus og Mindemyren til Fyllingsdalen.

































