jump to navigation

Sørpeføre 8. desember 2013

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags:
add a comment

_MG_2916_920

_MG_2909_920

_MG_2912_920

_MG_7059_920

Inndalsveien og Wergeland i dag.

Rødt ble svart 3. august 2013

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , , ,
add a comment

Som nevnt i april var asfaltdekket på overgangen ved Trikkesløyfen temmelig nedslitt. Nå er det skiftet ut.

IMG_3835_920

_MG_1970_920

_MG_1958_920

_MG_1964_920

Gjennomkjøring fra Storetveitveien til Inndalsveien var stengt noen dager mens arbeidet pågikk.

På taket 1. juli 2013

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , ,
add a comment

Takkonstruksjon for toppleilighet kommer på plass på nybygget, Minde Allé.

_MG_1914_920

IMG_0060_920

IMG_0059_920

_MG_1928_920
Bybanen går nå til Lagunen.

Viser fasaden 14. juni 2013

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: , , ,
add a comment

For ett år siden var det mange kraner i sving her. Nå begynner OBOS-bygget i Kronstadparken å vise farge og kontorbygget til Bara er vel delvis innflyttingsklart.

_MG_1559_920


På sydsiden er det ryddet mye plass for kommende bygg.

Slitasje 13. april 2013

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: , ,
add a comment

Der kjøretøy krysser bybanelinjen på Wergeland er det skader på asfalten og det røde dekket.

IMG_3353_920

IMG_3355_920

IMG_3361_920
Det klaprer når bilene passerer sporet her.

Bilder fra leggingen av det røde dekket i 2009: Rødt dekke/

Gnisten 14. mars 2013

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags:
add a comment

Hver gang Bybanen forlater Wergeland på vei sørover kommer det en gnist fra en skjøt på kjøreledningen. Det ser ut som et ganske stort blink i mørket men når jeg tar bilde blir det knapt synlig. Trodde det skulle bli mer spektakulært.

_MG_9288_kv2_1000

_MG_9288_kv_1000

_MG_9303_920

_MG_9301_920

Her er et par bilder med og uten gnist. Må kanskje ta bilde når det er mørkere. Eller på kortere eksponeringstid.

Ny or plantet 14. oktober 2012

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: ,
add a comment

Ved bybanestoppet på Wergeland er nå de seks oretrærne som var døde/ødelagt nå blitt erstattet.


De nye trærne har «kongler» men er uten bladverk. Forhåpentlig får alle ti trærne stå i fred og blir fine og grønne til våren.

OBOS og BARA 6. september 2012

Posted by alfedgar in Kronstad.
Tags: , ,
add a comment

OBOS bygger leiligheter og BARA næringsbygg i Kronstadparken. BARA sitt bygg ser nå ut til å ha nådd sin endelige høyde. Til venstre på dette bildet:

OBOS har ennå et par etasjer igjen. Her er bygget sett fra Bjørnsonsgate. På denne siden skal bygget ha seks etasjer over bakken, tror jeg.


I Bjørnsonsgate kjører Bybanen forbi.

Fire av ti mulige 27. mai 2012

Posted by alfedgar in Wergeland.
Tags: ,
add a comment

Langs bybanestoppet på Wergeland og opp til parkeringsplassen ved REMA ble det plantet en allé av oretrær, (Svartor, Alnus glutinosa) i 2010.


Ti trær ble plantet.


To av dem er døde.


Fire er brukket, og fortsetter tilværelsen som lave busker.

En fremtidig bybanetrase? 21. mai 2012

Posted by alfedgar in Kronstad, Mindemyren.
Tags: ,
add a comment

En gang i fremtiden vil kanskje Bybanen krysse seg selv her. Det blir vel byggetrinn fem eller noe slikt.

Etter planen skal banen da gå fra sentrum via Haukeland sykehus og Mindemyren til Fyllingsdalen.