Nye biler på gamle spor 30. oktober 2014
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, Bybanen, jernbane, sykkelveg
add a comment
Jernbaneverkets spor til Mindemyren brukes kun til å frakte nye biler til bilforretningene i området.
I det nærmeste sporet på første bilde er det planlagt ny sykkeltrasé:


Tidligere er det meldt at Jernbaneverket nekter å gi fra seg området, noe som blant annet stikker kjepper i hjulene for planlegging av Bybanens linje mot Fyllingsdalen og Loddefjord. http://www.ba.no/nyheter/article7320325.ece
Støping etter solnedgang 25. oktober 2014
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Kronstadparken, nybygg
add a comment

På OBOS sitt nye boligprosjekt i Kronstadparken støpes en solid mur ut mot Bjørnsonsgate.
Skyttelbussen til Kronstad 24. oktober 2014
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: buss, bussholdeplass, Bybanen, Høgskulen
add a comment
I rushtiden klarer ikke Bybanen ta all trafikken til og fra høyskolen på Kronstad. Derfor er det satt opp buss i skytteltrafikk til/fra sentrum. Skyss rute 9.


Nord for Kronstadplassen er det laget god snuplass for leddbussene.
Kidnappet? 4. september 2014
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, trær
add a comment
Det ser ut til at et av oretrærne på Wergeland er blitt bortført.
Krasj, bom, bang 30. mai 2014
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, hærverk
add a comment

Glasset i ventebuene på Wergeland er sterkt, men noen har vist at de er sterkere.
Synkehull 11. mai 2014
Posted by konradlarsen in Wergeland.Tags: Bybanen
add a comment
Det har oppstått et synkehull på Wergelend.
Bøkehekk og Bybanen 4. april 2014
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, Storetveitveien, trikkesløyfen
add a comment
Huset er revet men noe av hagen er igjen.

Det meste av trappen som ledet ned til Storetveitveien er borte.
Trinn 2 og 3 1. april 2014
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: Bybanen, Kronstadparken, nybygg, OBOS
2 comments
De nye tomtene for OBOS-leiligheter i Bjørnsons gate er snart utgravd. Felt N2 i Kronstadparken.

Fasaden på Bjørnsons gate 11 vil ikke bli så synlig som dette når byggene er reist.
Avdekking 11. januar 2014
Posted by alfedgar in Wergeland.Tags: Bybanen, sporveiskiosken, trikkesløyfen
add a comment
Gamle trikkeskinner avdekkes på Ambrosia Tønnesens plass i forbindelse med opprustning av parken.
Kanskje er det mulighet for at det blir liv i den gamle sporveiskiosken også?
Noen av skinnene ble gravd opp i mai 2009 i forbindelse med bygging av Bybanen.






















