Mindedalen? 13. februar 2015
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, jernbane
add a comment
Byrådslederen brukte forleden et uttrykk jeg ikke har hørt før. http://www.bt.no/meninger/debatt/Sentrum-ma-bli-mye-storre-3298399.html.

Jeg tror han mener omtrent her. Her er mye ledig plass, men en god del av den fungerer nå som byens kanskje største parkering.
Hurtiglading 9. januar 2015
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: biler
add a comment
Ladestasjonene på Danmarksplass er operative.
(Bilder fra anleggsstart i oktober.)
Men de er muligens ikke offisielt tilgjengelige ennå.
Uten hjul 13. desember 2014
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler
add a comment
Ikke den føsste bilen som er blitt stående uten hjul på Mindemyren dette.
Nye biler på gamle spor 30. oktober 2014
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, Bybanen, jernbane, sykkelveg
add a comment
Jernbaneverkets spor til Mindemyren brukes kun til å frakte nye biler til bilforretningene i området.
I det nærmeste sporet på første bilde er det planlagt ny sykkeltrasé:


Tidligere er det meldt at Jernbaneverket nekter å gi fra seg området, noe som blant annet stikker kjepper i hjulene for planlegging av Bybanens linje mot Fyllingsdalen og Loddefjord. http://www.ba.no/nyheter/article7320325.ece
Køprising 11. september 2014
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, Fjøsangerveien
add a comment
Hva er prisen for en kø?

For eksempel denne som hver morgen står i Fjøsangerveien?
Lang lang rekke 27. mai 2014
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, Fjøsangerveien, Kanalveien
add a comment
Dette har vi sett før. Hvis det blir stopp i Fløyfjellstunnelen eller deromkring står køen i begge retninger i Kanalveien.
Dette var i dag. I går var det bulking i Fjøsangerveien.

De involverte ble tauet bort kjapt og det ble ikke like lange køer.
Parkeringshus m.m. 21. januar 2014
Posted by alfedgar in Kronstad.Tags: biler, Fabrikkgaten, Kronstadparken, næringsbygg, riving
1 comment so far
Helt nord i Kanalveien støter man på et stort bygg som er det som er igjen av Fabrikkgaten 6. Resten ble revet i 2012 og 2013. Her skal det bli parkeringshus med kontorlokaler på toppen.
Innmaten i bygget tas ut og sorteres.
Gass og el 9. desember 2013
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, gass
add a comment
På Mindemyren.
Vinterlys 8. desember 2013
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, Kanalveien, Minde Allé
add a comment
Sambruksfelt? 19. september 2013
Posted by alfedgar in Mindemyren.Tags: biler, Fjøsangerveien
add a comment
Bergen kommune og Statens vegvesen ønsker sambruksfelt i Fjøsangerveien. Politiet og Norges Automobilforbund er mot. Debatten går blant annet i Bergens Tidende: «Det blir kaos og direkte farlig.»
Dagsaktuell debatt men litt utdatert bilde her, fra januar 2011.
















